یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام خواستار شد:

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان سیروان

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان سیروان

مراد جلیلیان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیروان گفت: در بعضی از شهرستان‌ها این انجمن تشکیل شده و ضروری است برای جلب حمایت‌های مردمی و خیرین این انجمن در شهرستان سیروان نیز تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیروان در سال جاری که با حضور فرماندار و اعضاء برگزار شد با اشاره به رسالت اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اهداف مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ تبلیغ، ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و بهبود شرایط موجود کتابخانه‌ها است.

جلیلیان با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: این جشنواره با همکاری آستان قدس رضوی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد و ما هم در این راستا تبلیغات لازم را در سطح استان انجام داده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در ادامه گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تعطیلی مدارس، کتابخانه‌های عمومی یکی از بهترین مکان‌های فرهنگی جهت پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان هستند.

وی تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را در جهت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی ضروری عنوان و افزود: در بعضی از شهرستان‌ها این انجمن تشکیل شده و ضروری است برای جلب حمایت‌های مردمی و خیرین این انجمن در شهرستان سیروان نیز تشکیل شود.

جلیلیان افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیازمند مساعدت و تخصیص اعتبارات عمرانی از سوی شورای برنامه‌ریزی و کمیته اعتبارات است تا بتوانیم وضعیت موجود کتابخانه‌های شهرستان را بهبود ببخشیم.

مراد یگانه فرماندار شهرستان سیروان نیز در این جلسه با بیان اهمیت و نقش کتاب در زندگی مردم جامعه گفت: کتاب هویت یک ملت و پایه تمدن و فرهنگ جامعه بوده و بهترین دوست انسان است و باید تلاش کنیم برنامه‌ریزی دقیقی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین مردم داشته باشیم.

یگانه افزود: بخش کارزان و روستای سرتنگ، ظرفیت ایجاد کتابخانه را دارند و در صورت موافقت اداره کل کتابخانه‌های استان، آمادگی لازم برای تهیه زمین مناسب را داریم.

وی همچنین قول مساعد در جهت تخصیص اعتبارات عمرانی به کتابخانه‌های عمومی شهرستان را داد.  

گفتنی است در این جلسه همچنین، هر یک از اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایاننیز  تصمیماتی در جهت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیروان اتخاذ شد.

برچسب‌ها